Střední školo - quo vadis?

24. února 2011 se na Gymnáziu J. Keplera v Praze konala první ze série veřejných debat s názvem Střední školo – quo vadis? (s podtitulem Jak nadchnout středoškoláky pro vědu).

Debata, které se zúčastnili studenti, pedagogové, vědci, politici, zástupci médii i širší veřejnosti byla rozdělena do 4 panelů. V prvním Jana Straková (Sociologický ústav AV ČR), Ondřej Šteffl (Společnost Scio), Martin Krejza (MŠMT) a Branislav Kleskeň (McKinsey & Company) reflektovali současný stav středních škol ve světle nedávného hodnocení PISA a zprávy agentury McKinsey. V druhém panelu své zkušenosti sdělili ředitelé gymnázií, kde „to děti baví a kde jim to jde“, Jiří Růžička z GJK a Karel Lichtenberg z Č. Budějovic). Třetí panel, reprezentovaný Janem Černým (PřF UK), Ondřejem Hausenblasem (PedF UK) a Leošem Dvořákem (MFF UK) se zabýval celoživotním vzděláváním středoškolských pedagogů. Poslední část byla zaměřena na mimoškolní aktivity – olympiády (Petr Holzhauser z VŠCHT), studentské summity (Michal Urban z PF UK) a debatní soutěže (Irena Kotíková z Google ČR).

„Cílem Iniciativy a Učené společnosti není moudře předkládat společnosti hotové recepty, ale otevřít kvalifikovanou debatu o vzdělávání a vědě u nás. Jen z takové debaty může vyjít smysluplná strategie do budoucna.“ říká organizátor debaty Pavel Jungwirth.

Videozáznamy ze setkání

Úvodní slovo

Reflexe současného stavu středních škol

Střední školy z pohledu ředitelů

Celoživotní vzdělávání učitelů

Mimoškolní činnost

Nestihli jste dubnovou přednášku?

Podívejte se na ně ze záznamu na YouTube.

Tomáš Petráček: Alois Musil jako vědec a učenec